יום שלישי, 16 באוקטובר 2007

Oleh Oleh Bandu Bandong

קצת קשה להגדיר את המוזיקה של קווין איירס.
זכור לי שכשנתקלתי באלבום המדובר לראשונה אמרתי לזאנג לו היקר שזה ממש נשמע כאילו זה יצא לפני חודשיים, זה לאחר שהתאהבתי אז באלבום האחרון של The High Llamas ובקנדיליון של גריף ריס.
ידוע ומוצהר שאדון ריס חסיד מושבע של איירס, יחד עם איירוס צ'יילס (לשעבר גורקיז ז"ל, בואו נפסיק לדבר על זה או שאפצח במרתון בכי).
אני לא יודעת למה כל הוולשים הפסיכים הולכים דווקא אחרי יוצא קנטרברי (השוכנת במחוז קנט, לאלה מכם שלא מכירים את גיאוגרפית בריטניה כמוני) – אולי זה האסיד.

Joy Of A Toy יצא בשנת 1969ונחל כשלון אדיר.
מה לעשות, כשבסצינת המוזיקה הבריטית דאז ישנם אמנים כמו הביטלס, הרולינג סטונס, הקינקס ואפילו בלאק סאבאת' – מי רוצה להתעסק עם סיידסטרים פסיכדליק רוק עם טקסטים חתרניים?
דוגמה לאחרונים:
What do you care about nothing people?
You sell yourself so you can buy more
דוגמה נוספת:
Banana.

ג'וי אוף א טוי היה נסיון הסולו הראשון של איירס – יוצא סופט משין.
אם אתם בקטע של הארדקור פסיכדליה ויש לכם מעט אלאסדי לצרוך עם המוזיקה, אתם מוזמנים לחפש כמה אלבומים שלהם – אני ממליצה על שלושת הראשונים.

בספטמבר האחרון (לפני חודש!) הוציא איירס אלבום חדש, לאחר תקופת שקט של 15 שנים.
כמו ילדה טובה נכנסתי לאתר הרשמי ובלעתי כל מילה שרק הציעו לי.
כל כך שמחתי לראות את מקבץ המשפטים שעומד בצד העמוד, משפטים שעברו לי בראש כל כך הרבה פעמים מאז שמעתי על איירס לראשונה.
הנה אחד מהם:
"The question 'why isn't Kevin Ayers an almighty star?' is up there with 'how did the universe begin?" Record Collector - Nick Dalton"

נדמה לי שהדרך הטובה ביותר להכין אתכם לשמיעה המענגת שאתם עומדים לפניה הולכת משהו כזה:
תקחו כסא נוח, כוס וויסקי, כובע בארט, מקל הליכה מכובד ותסגרו את החלונות – למקרה ולא תוכלו לעמוד בפיתוי לפצוח בריקוד בקטעים המתאימים לכך.

שמיעה מהנה.







http://www.sendspace.com/file/iy9rtz

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני אוהבת את העטיפה. מזכיר לי קצת את הספר "יפתח המלוכלך"

Steroid Maximus & Kesii אמר/ה...

אול היילז ספרי ילדים פסיכדליים!

אנונימי אמר/ה...

העיצוב של הבלוג פה פחות מוצא חן בעייני...
הוא שחור ואפל מידי :)


IONIc.