יום חמישי, 8 בנובמבר 2007

Lou and the noise machines

תמיד היה קשר אמיץ בין לו ריד לפרינג' ולאוונגרד של עולם המוזיקה
החל בולווט אנדרגראונד ששם לראשונה הוכנסו אלמנטים מז'אנר האוונגרד הקלאסי
לתוך רוקנרול ועד לפרויקטים עם ג'ון קייל
באמצע שנות השבעים לו ריד ביצע משהו שלא הרבה אמנים היו עושים,
משהו שיכול להחשב כהתאבדות מוסיקלית.
משהו שרק לו יכל לעשות ולצאת מזה כמו גדול...
הוא פשוט הקליט פידבקים של גיטרות
הגביר אותם ושיכפל אחד ע"ג השני
נשמע מענין, נכון?
התוצאה היא - נויז פרימיטיבי כבד פסיכדלי ומדוסטרש- כמעט אמורפי
משהו שגורם לעור התוף לדמם - הישר מחדרי החקירות הכי איומים של השב"כ -
באלבום מבחינים בהשפעה ברורה של מלחינים מודרניים כמו ג'ון קייג' , קסנקיס ,שטוקהאוזן וליגטי
דיסוננס ברור ומכאיב איפהשהו בתוך המכלול האנושי בתוך קירות הרעש המאיימים והתוקפניים
האלבום הזה הוא בין המשפיעים ביותר בכל הסטורית הרוק
בין אם זה על המטאל\פאנק\רוקנרול או בין אם זה על המוזיקה התעשייתית האוונגרד והנויז.
בעצם עולם המוזיקה מתחלק ל2
לפני האלבום ואחרי האלבום
רק נסו לדמיין איפה היו סוניק יות' ,מייבלאדי ואלנטיין ,וייטהאוס ובויד רייס א.ק.א NON ללא חומות הרעש ומפלי הדיסטורשן והפידבק של לו ריד?
וזה רק דוגמה קטנטנה ממש פיצפונת ומיקרוסקופית!
כמו שמרזבאו פעם אמר "if a noise is an uncomfortable sound, then pop music is noise to me".
לסיכום? תורידו את זה ואל תבהלו מהרעש לעזאזל!

להורדה : כאן

אין תגובות: